Tuesday, November 1, 2016

Хватит пить!

35 mm
Mina ja veerevad kivid - vaata kaugelt
Petukaup! Ilmataat mängis järjekordselt vingerpussi ning külmad ilmad olid vaid paariks päevaks. Päikest pole küll välja tulnud aga see-eest on kohati tunne nagu elaks koos Forrest Gumpiga läbi osa, kus ta Bubbaga Vietnamis kohtus ja lõpmatuseni päevi järjest vihma sadas. Täna oli esimene vihmavaba päev, enne seda oli väljas käimine pigem ebameeldiv. See muidugi ei tähenda, et jalutuskäigud oleks ära jäänud.
Jelagini palee
Adrian ja orav
Vihmast ja sombust ilma trotsides käisime toakaaslastega Piiteri oma Централь парк´is (Central Park siis kui keegi kirillitsat mitteoskav peaks lugema). Tegemist siis Läänemere, Suure- ja Keskmise Neeva vahel asuva saarega, mille põhiline vaatamisväärsus peale kauni pargi on Jelagini palee, mille ümber ka üks Top Geari osa filmitud on (see kus nad Peterburis hõljukitega tiirutavad). Park oli meeldivalt jahe aga siiski kena - nägime vahelduseks ka loodust ja saime isegi oravaid peost toita.

Pundivennad
So arts, much wow
Eelmises postituses unustasin mainida, et tegime Adrianiga kihlveo pärast suuri pidutsemisi nädalavahetusel, et oleme kuni novembrini alkoholivabad või vastasel juhul ajame enda pead kiilaks. Nüüdseks võin öelda, et kumbki kiilaks end ajama ei pidanud. Ka sel nädalavahetusel käisime ühel lauafilmi linastusel. Seekord siis vene kohalik kraam - Joint Snowboards, tegemist siis ühega kahest Venemaa lauabrändist. Teistele film väga ei meeldinud aga minu arvates oli päris kõva: ägedaid spotte, mida isegi tahaks sõita oli palju ja ka osad trikid olid tehniliselt maailmatasemel.
Oresheki kindluse kiriku varemed

Mälestusmärk II MS hukkunutele
Laupäeval suundusime toakaaslastega kaugemale väljasõidule Schisselburgi, kus asub Oresheki kindlus. Linnast liikusime sinna rongiga.  Pooleteise tunnine sõit maksis kokku 112 rubla ehk meie vääringus ligikaudu 1,5 eurot (edasi-tagasi hind) - pigem odav. Linnas midagi erilist vaadata polnud, mistõttu liikusime kohe saarel asuvasse kindlusesse. Ülesõiduga joppas, sest kaile jõudes hõisati praamilt: "alus lahkub paari minuti pärast, tulge kiirelt peale". Meile sobis. Antud kohta ehitati esimene kaitserajatis juba 14. sajandil, sest kindlus asub strateegiliselt tähtsal Neeva jõe suudmel Laadoga järve. 19. sajandist alates on seda enamasti poliitvanglana kasutatud - tänapäeval lihtsalt järjest lagunev muuseum. Eriti tähtis oli see aga Teise maailmasõja ajal, kui kindluse lähistel suudeti saksa vägedest läbimurre teha ja linna vajaliku tavaariga varustama hakata. Aitab ajalootunnist. Samal õhtul läksime linna jõudes suurema pundiga ühe sõbranna korterisse, kus mängisime Mafia lauamängu ja jutustasime - mõnus kultuurne päev.
Batuudikeskus 720
Eile, esmaspäeval, õppisin järjekordselt usinalt, käisin trennis ja õhtupoole Dimaga batuudipargis. Esialgu arvasin, et park on pärast viit paksult rahvast täis, kuid õnneks meie kohale saabudes oli seal vaid paar jõmmi. Tegime talviseks hooajaks natuke trenni ja lõbutsesime niisama. Erinevalt välijõusaalist sai seal kangiga lamades surumist teha ning proovisin oma sügisvormi ära - 90 kilo tuli ülesse (disclaimer: hommikul tegin jõmmis ka rinda). Mainimist väärib ka seik, et loomulikult jäi Dima kokkulepitud ajast ligi tunnike hiljaks. Õnneks olen selle vene ükskõiksusega juba harjunud ja olin teadlikult raamatu kaasa võtnud, et vajadusel aega surnuks lüüa. Sellest hilinemise teemast ehk hiljem pikemalt. Vahepeal sain ka kõik Murmanski pildid kätte ja ilmutasin analoogist tehtud pildid ära.